Notícies

  Tornar

  31/10/2017

Horts escolars per trencar l'estigma que afecta les persones amb trastorn mental

La Fundació Drissa proposa afavorir la relació intergeneracional i la integració a través del cultiu

Un grup d´escolars, treballant a l´hort creat al seu centre educatiu.Drissa



La creació i la cura d'horts escolars ecològics centra un programa pilot de la Fundació Drissa, una entitat gironina sense ànim de lucre que treballa per millorar la qualitat de vida de les persones amb algun tipus de trastorn mental. El projecte tot just arrenca ara, de manera experimental, amb la idea de portar-lo a escoles de Primària a partir del curs vinent amb un objectiu doble: trencar amb l'estigma que pesa sobre la malaltia mental i afavorir la relació intergeneracional.



Aquesta última és una una altra peça important del programa, a més de la participació dels col·lectius vulnerables que representa Drissa, per a la que espera comptar tant amb les àvies i els avis dels infants com amb persones grans voluntàries de l'Obra Social La Caixa. Els docents i l'alumnat dels centres educatius que l'any que ve s'adhereixin a la iniciativa són la tercera pota en què s'aguanta el projecte «Horts Escolars Ecològics».



Interacció entre col·lectius



La interacció entre tots ells, al voltant de la gestió i el manteniments dels horts, és l'objectiu principal de la iniciativa. La Fundació Drissa remarca, a través del seu web, que les persones amb trastorn mental que participen en els seus programes tindran l'oportunitat de relacionar-se amb persones d'altres contextos.



Pel que fa a la gent gran, l'entitat argumenta que millorarà la seva qualitat de vida i que podrà ajudar a contrarestar possibles situacions d'aïllament, així com també potenciarà l'activitat física, la memòria, la comunicació, l'autonomia i el seu benestar personal.



La Fundació Drissa explica que la prova pilot es fa a l'escola d'educació Infantil i Primària 9de4t, de Quart (Gironès), on l'alumnat pren la iniciativa i posa en pràctica els coneixements i les competències que aprèn a l'aula: processos biològics, el cicle vital de les plantes o el cicle de l'aigua, entre moltes altres. Drissa concreta que es tracta de crear un model per aprendre la ciència a través de fenòmens reals i, en concret, a partir d'un hort ecològic. Aquests és una eina que permet educar en els valors de la sostenibilitat, el respecte a la natura, la socialització i el treball en equip.



 



FONT: Diari de Girona


  Tornar

Aquest lloc web fa servir cookies per aportar una millor experiència de navegació i un servei més personalitzat. Si continues navegant, considerem que acceptes el seu ús. Més informació | Acceptar